공지사항

[등록금][ENG] 2023학년도 1학기 대학원 신입생 등록금 납부 안내(수시 및 추가납부)

  • 작성일 : 2023-01-20
  • 조회수 : 700
  • 작성자 : MBA

1. 등록금 납부 일정

    등록금 납부 기간: 2023. 1. 27(금) 오전 9오후 4

    - 고지서 출력 기간: 2023. 1. 26(목) 오전 10시 이후


2. 등록금고지서 출력방법

     대학원신입생등록금고지서출력 바로가기()에서 출력

    ※ 납부기간동안 신한은행 창구에서 고지서 없이 수험번호 조회로 납부 가능


3. 등록금 납부 방법

    1) 등록기간 중 등록금 고지서상의 가상계좌로1회 납부만 가능하므로, 등록금과 기타납부 금을 합산한 총액을 송금


    2) 모든 금융기관에서 창구납부인터넷뱅킹텔레뱅킹, ATM기 이체 모두 가능

        (CMA계좌에서 가상계좌로의 이체는 불가타행이체로 인한 수수료 발생 시 본인 부담)

        ■ 신한은행ATM기 이용 시 학교코드: 47005 


    3) 가상계좌는 등록금 입금 전용으로만 사용하며 보내는 사람은 본인이 아니어도 가능

        (받는 사람이대대(본인이름)으로 표시됨)


    4) 중국인 유학생은 위챗페이(Wechat Pay)를 이용한 등록금 납부 가능(학교코드47005)

        위챗페이 등록금 납부 바로가기()

    

       

           Click the link below “Shinhan Bank's WechatPay website”

            (https://www.shinhan.com/hpe/index.jsp#041007010000)

          Select School (School Code : 47005)

          Type in your application number and virtual account number written on the tuition bill, and click "confirm" 

          Confirm your tuition fee expected to be paid in Korean Won and US dollars

          Scan the QR code with the WechatPay application when the code pops up


    5) 외화 송금 납부

        ① 고지서에 기재된 원화금액과 동일한 금액이 입금되어야 등록처리됨

          (환율차이로1원이 부족해도 미등록 처리되므로반드시 등록금의5~10% 여유 있게송금)

       ②송금자 정보(학번이름)를 정확히 기재하여야 하며 소요시간을 고려하여 등록기간3~7일 전 납부

       ③등록금 정산 후 남은 잔액은 유레카에 입력한 학생계좌로 환불됨

           유레카 계좌등록은 학생 명의 통장사본을 지참하여 장학복지팀(학생문화관203방문

       ④최근 등록금 관련 보이스피싱 피해사례 증가로 학교로 직접 송금 권장


4. 기타 납부금 안내
     기타납부금은 선택납부 가능하며 등록금과 합산하여 일괄 납부


      1) 건강공제회비(23,200

          건강공제회비 납부자는 방학 포함 해당 학기 교내 대학건강센터 이용 가능

          (학기 중 대학건강센터 방문하여 별도 납부 가능)

          -  무료 진료 제공의사 진료투약응급처치 및 상담 (횟수 제한 없음)

                                   : 1회 정기 건강검사(학기 중 공지에 따라 본인이 신청)

          - 실비 부담 진료체성분 검사임상병리검사흉부X-선 촬영 등

          - 문의대학건강센터( 02-3277-3181)



5. 등록금 납부 확인 방법

    1) 신한은행 조회서비스 이용 : 신한은행납부조회 바로가기()에서 실시간 확인

         - 학교수험번호가상계좌번호이름납부 일자 입력

    2) 학교 신입생 인트라넷 조회 : 간편납부확인 바로가기()에서 확인

          - 아이디수험번호비밀번호주민번호 앞자리6자리

          - 「학사행정」 → 「등록금」 → 「등록금납부확인서」클릭
         ▪개인정보보호법 제18조 개인정보의 이용・제공 제한에 의하여 유선상 등록금 납부 확인은 불가


6. 문의처
      - 등록금 관련회계팀(3277-2089)

      - 장학금 관련: 경영전문대학원행정실(☎3277-3586, 3585)




Information on Spring 2023 Tuition Payment for Incoming Students 



1. Payment Period

- Tuition Payment Period: 2023. 1. 27(Friday) 9:00-16:00 (KST)

- Tuition Bill Printout Period: 2023. 1. 26(Thursday) 10:00 (KST) ~


2. Tuition Bill Printout Method

Printout Link (대학원신입생등록금고지서출력)

※ Tuition Payment available without bill at a Shinhan bank branch with student’s application number.


3. Payment Method

1) Payment should and can only be conducted once, so the payment must be made with a total amount.


2) Transfer/Remittance available through bank visit, internet banking, tele-banking, and ATM.

※ CMA account transfer is not available.

※ Transfer using different banks other than Shinhan will incur additional commission charge at the students’ expense. 

※ Shinhan Bank’s Code of Graduate School of Ewha Womans University: 47005


3) Sender’s name can be different with student’s name since payment is verified by each virtual account number. However, the total amount should be exactly the same as on tuition bill.

※ Recipient’s (Depositor’s) name will appear as 이대대(Ewha Womans University) and your name.


4) For Chinese Students: Wechat Pay Available (School Code: 47005)

① Click the link below: Shinhan Bank's WechatPay Website 

(https://www.shinhan.com/hpe/index.jsp#041007010000)

② Select School (School Code : 47005)

③ Type in your application number and virtual account number written on the tuition bill, and click "confirm".

④ Confirm your tuition fee expected to be paid in Korean Won and US dollars.

⑤ Scan the QR code with the WechatPay application when the code pops up.


5) Payment with Foreign Currency Remittance

① Registration is processed only when the exact amount of KRW is deposited in the bill.

※ It will be unregistered even if 1 KRW is insufficient due to the exchange rate difference, so make sure to remit more than original tuition fee (we recommend to add more 5% to 10% of the tuition fee).

② The sender's information (student ID number, name) must be accurately stated. Payment must be made three to seven days before the registration period in consideration of the required time.

③ Remaining amount after tuition payment will be refunded to student’s bank account entered in Eureka.

(To register bank account in Eureka, visit the Scholarship and Welfare Team (Student Union 203) with a copy of the student's bankbook.)

④ Direct remittance to school is recommended due to the recent increase in voice phishing damage related to tuition fees.


4. Additional Fee (Optional) 

Additional fee is only optional, and if you decide to pay, please pay with the tuition fee as a total amount.


1) Health Service Center Fee (23,200 KRW): Health Service Center Fee payer can use University Health Service Center for one semester, including vacation period. (Student can pay this fee individually by visiting the University Health Service Center during semester.)

- (Free of charge) Regular health check (once a year, information on application will be noticed during semester), medication and consultation with doctor 

- (Charged actual fee) Clinical laboratory test, X-ray examination, etc

- Contact: University Health Service Center (☎ 02-3277-3181)


5. Payment Confirmation

1) Shinhan Bank Confirmation Service (real-time)

- https://bank.shinhan.com/rib/easy/index.jsp#210600000000

- Enter School name, application number, virtual account number, name, payment date in Korean


2) Ewha Portal: https://eureka.ewha.ac.kr/eureka/my/hs/co/businessLogin.do 

- ID: application number, PW: date of birth (YYMMDD, 6 digits)

- Eureka Portal → 「학사행정」 → 「등록금」 → 「등록금납부확인서」 (Payment Confirmation through telephone not available due to Personal Information Protection Act)


6. MBA Orientation Schedule

- Date: 2023.02.13 (Monday) 7:00 PM KST

- Place: Online (Zoom, link will be noticed later) 


7. Contact

- Tuition: Account Team (☎ 02-3277-2089)

- Scholarship: GSB Administration Office (☎ 02-3277-3586, 3585)