이화여자대학교 경영전문대학원이화여자대학교 경영전문대학원

공지사항

[수강신청] 2025-1학기 인턴십 Ⅰ.Ⅱ 수업 안내 | [Course Registration] 2025 Spring Internship Ⅰ.Ⅱ

  • 학사
  • MBA


교과목 정보 
Course Overview

인턴십은 선택 교과목으로 이수할 수 있으며 연수기간 및 연수기관에 따라 인턴십ⅠⅡ로 구분된다.

학점 취득시기는 주간과정 3학기 이상야간과정 4학기 이상 이수했을시 가능하므로 

   수강신청은 야간주간과정 모두 마지막 학기 (4학기, 3학기 각각수강신청시 가능하다.

인턴십은 방학기간을 포함하여 재학 또는 휴학기간에 이수할 수 있다.

인턴십 취득학점은 취득학기 최대 이수 가능학점에 포함됨.

성적평가: S/U


학점인정절차

 - gsb@ewha.ac.kr 로 수강신청 전 사전승인신청서 제출하여 경영전문대학원장의 사전승인을 받아야 한다.

 * 제출 시 메일 제목은 [이름_학번_2025-1 인턴십 신청]으로 설정해야하며 신청서 양식은 첨부파일의 양식들을 사용하여 보낼 것.


 - 인턴십을 수행할 수 있는 다음 각호의 기준에 해당한다.

 ▷국내 고용보험에 가입한 피보험자 5인 이상인 사업 또는 사업장으로 기업연구소사회단체경제단체 등

 ▷해외 국내와 동등한 조건을 갖춘 해외의 사업장기업연구소사회단체경제단체 등


※ 인턴십Ⅰ 144시간 이상, 4주 이상 근무인턴십 보고서 제출

※ 인턴십Ⅱ 288시간 이상 근무인턴십 보고서 제출

※ 반드시 인턴십을 수행하는 해당학기에 인턴십 교과목 수강 신청해야 함


서류제출 기한

가. 사전승인신청서 및 채용확인서(기관발급)제출 : 2.21.(금) 오전 10시까지

나. 중간보고서 제출 : 4.18.(금) 오전 10시까지

다. 최종보고서 및 근무확인서 제출 : 6.13.(금) 오전 10시 까지


주의사항

1. 반드시 절차에 따라야만 학점인정을 받을 수 있으며이에 의하지 않아 발생하는 문제에 대해서는 학생 본인 에게 책임이 있습니다.

2. 이메일 제목은 양식에 맞추어 신청바랍니다이와 같이 표기하지 않아 발생하는 문제에 대한 책임은 학생 본 인에게 있습니다.

3. 수강신청 후 서류 미제출 시 성적이 Unsuccess로 처리되므로 유의바랍니다.

4. 수강신청 후 중도 포기 등의 사유로 정해진 인턴십을 완료하지 못했을 경우학점인정을 받을 수 없습니다.




Ⅰ. Course Overview

- Internship is an elective course that can be taken, and it is categorized into Internship I and II depending on the duration and institution.

- Credit acquisition is possible after completing at least three semesters for the daytime program or four semesters for the evening program, so course registration is possible only during the final semester (the 4th semester for the evening program and the 3rd semester for the daytime program).

- The internship can be completed during the semester or leave of absence, including during vacation periods.

- The credits earned from the internship are included in the maximum possible credits for the semester.

- Grading: S/U (Satisfactory/Unsatisfactory)


Ⅱ. Credit Recognition Procedure

- You must submit a pre-approval application to gsb@ewha.ac.kr before course registration and receive pre-approval from the Dean of Graduate School of Business.

※ When submitting, the email subject should be “[Name_Student ID_2025-1 Internship Application]”, and the application form should be sent using the attached forms.


Internship Eligibility Criteria

- The internship must meet the following criteria:

1) Domestic: Businesses or workplaces with at least 5 insured employees under the employment insurance, such as corporations, research institutes, social organizations, economic organizations, etc.

2) International: Overseas businesses, corporations, research institutes, social organizations, economic organizations, etc., with conditions equivalent to those in Korea.


※ Internship I: A minimum of 144 hours, 4 weeks of work, and submission of an internship report.

※ Internship II: A minimum of 288 hours of work and submission of an internship report.

※ You must register for the internship course during the semester in which you perform the internship.


Ⅲ. Document Submission Deadlines

A. Pre-approval application and employment confirmation (institution-issued): by February 21(Fri), 10AM.

B. Mid-term report submission: by April 18(Fri) 10AM.

C. Final report and work confirmation submission: by June 13(Fri), 10AM.


Ⅳ. Important Notes

1. You must follow the procedure to receive credit recognition. The student is responsible for any issues that arise if the procedure is not followed.

2. Please ensure the email subject is formatted correctly. The student is responsible for any issues that arise if the format is not followed.

3. If the required documents are not submitted after course registration, your grade will be marked as Unsuccessful (Unsuccess).

4. If the internship is not completed due to withdrawal or any other reason after course registration, credit recognition will not be granted.